جمعه ؛ 30 شهريور 1403
13 بهمن 1397 - 11:34

بعثت انقلاب

در برخی روایات اسلامی از چهل‌سالگی به‌عنوان بلوغ فکری و عقلی یاد شده؛ ابن‌خلدون رسیدن به چهل سالگی را در تداوم حیات تمدنی لازم می‌داند؛ مبعوث شدن نبی‌اکرم حضرت محمد (ص) در مقطع چهل‌سالگی برجستگی ویژه‌ای به عدد چهل بخشیده است؛ و حال انقلاب اسلامی با عبور از دشمنی‌ها، فتنه‌ها و بحران‌ها به چهل‌سالگی رسیده و با نشاط و پختگی بیشتری به بالندگی خود در مسیر تحقق اهداف انقلاب بخصوص رسیدن به طلیعه تمدن اسلامی ادامه می‌دهد.
نویسنده :
عباس عرافی نظری
کد خبر : 2226

پایگاه رهنما :

در برخی روایات اسلامی از چهل‌سالگی به‌عنوان بلوغ فکری و عقلی یاد شده؛ ابن‌خلدون رسیدن به چهل سالگی را در تداوم حیات تمدنی لازم می‌داند؛ مبعوث شدن نبی‌اکرم حضرت محمد (ص) در مقطع چهل‌سالگی برجستگی ویژه‌ای به عدد چهل بخشیده است؛ و حال انقلاب اسلامی با عبور از دشمنی‌ها، فتنه‌ها و بحران‌ها به چهل‌سالگی رسیده و با نشاط و پختگی بیشتری به بالندگی خود در مسیر تحقق اهداف انقلاب بخصوص رسیدن به طلیعه تمدن اسلامی ادامه می‌دهد. این انقلاب با گذشت چهل سال دستاورد‌های ارزشمندی رقم زده که به دلایل مختلف اعم از سیاه‌نمایی و نقد غیرمنصفانه، اسیر توهمات و توقعات نامفهومی شده و تصویرسازی مطلوبی (آنطور که باید و شاید) صورت نگرفته است. قضاوت در مورد اینکه انقلاب چه‌کرده و چه دستاورد‌هایی داشته، نیازمند پیش شرط‌هایی است:اول اینکه باید جایگاه ارزش‌ها در قبل و بعد از انقلاب ملاحظه شود، ثانیاً باید برای مخاطب تصویرسازی شود که چگونه انقلاب با عبور از هزاران توطئه خرد و کلان به این نقطه رسیده است.
چهل‌سالگی انقلاب علاوه بر نمادین بودنش به دلیل ناکام‌گذاشتن دشمن در آرزوی خیالی خود اهمیت زیادی دارد؛ در این برهه حجم گسترده‌ای از عملیات روانی و تبلیغاتی دشمن صرف قداست‌زدایی از چهل سالگی انقلاب به رغم چهل‌سال چالش تحمیلی روانی و اقتصادی است تا کارآمدی و مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند و قطار انقلاب را در ایستگاه چهل‌سالگی متوقف کنند. اراده و انگیزه جوانانی که انقلاب را ندیده‌اند هدف ثانی تبلیغات روانی دشمن است تا نتیجه آن را در سیاست خیابانی و شعار‌های ساختارشکنانه علیه نظام ببینند؛ تطهیر سیمای مستبد، مرتجع و نکبت‌بار پهلوی از حربه‌هایی است که برای راهبرد تصویرسازی مرعوبانه از دوران ننگین پهلوی استفاده می‌شود. انقلاب چهل‌ساله روح‌الله در اوج مظلومیت در برابر لشکریان زر و زور سینه سپر کرده و با صلابت علمداری می‌کند. مقطع چهل‌سالگی انقلاب بهترین فرصت برای عطر افشانی وحدت و روشنگری در جامعه است تا فاز جدید عملیات‌روانی دشمن که به صورت همزمان در نقاط مختلف دنیا اعم از لهستان و... شروع شده را خنثی کند. مسلماً روشنگری و تبیین دستاورد‌ها نباید محدود به فجر انقلاب باشد؛ لازم است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بویژه فضای مجازی تصویر روشن و امید بخشی از روند گذشته، حال و آینده انقلاب برای آحاد جامعه بخصوص جوانان ترسیم شود. مطالعه و تفقد در ساحت‌های مختلف، جوانان را با ترتیبات و معجزات انقلاب بیشتر آشنا خواهد کرد؛ انقلابی که تلألو آن جغرافیا را درنوردید و دل ملت‌های مستضعف و آزادی‌خواه جهان را تسخیر کرد؛ انقلابی که به ملت ایران عزت بخشید و مسیر آزادگی و پیشرفت را پیش‌روی آن گشود. بدون‌شک پویایی و مانایی انقلاب عنصری محیرالعقول نیست که برخی آن را در کرنش و سازش می‌جویند؛ بلکه، راز مانایی انقلاب در انقلابی‌گری نهفته، چرا که «هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم. می‌توان این راه را با شیوه انقلابی حرکت کرد و آن وقت، پیشرفت قطعی است.»

ارسال نظرات